(Tekstid avanevad pealkirjale klikates)
UURIMUSTÖÖD
ATH sümptomite seos koolirahulolu, depressiivsuse ja ärevusega teismelise eas olevatel koolilastel
Uurimusest, mille valimiks olid Eesti lapsed, selgus, et poistel esines enam motoorset rahutust, tähelepanematust ja keskendumisraskusi kui tüdrukutel, viimased raporteerisid aga rohkem depressiooni ja ärevuse sümptomeid, mis omakorda avaldas mõju nii suhetele kaaslastega, kui ka õpetajatega ja näitas väiksemat üldist rahulolu. Tähelepanematus/keskendumisraskused ja hüperaktiivsus/impulsiivsus mõjutasid oluliselt laste üldist rahulolu ja suhteid õpetajatega, kuid ei avaldanud olulist mõju suhetele kaaslastega.
Sidusa kõne arendamine spetsiifilise kõnepuudega lapsel-tegevusuuring ühe lapse näitel
Tegemist on juhtumipõhise tegevusuuringuga. Töö eesmärgiks oli välja selgitada, kas ja kuidas spetsiifiline õpetamine lühikese aja jooksul mõjutab lapse tekstiloomeoskuse taset. Uurimistöö ülesanne oli koostada spetsiaalne metoodika spetsiifilise kõnearengupuudega lapsele tekstiloomeoskuse arendamiseks ning kirjeldada ja võrrelda tekstiloomeoskust enne ja peale arendamisperioodi. Töös viidi läbi kompleksne kõneuuring, mille tulemuste alusel valiti kõnevaldkonnad, mida hakatakse arendama. Saadud tulemuste põhjal võib väita, et õpetamise tulemusena toimusid märgatavad muutused nii jutustuse makrostruktuuri kui ka mikrostruktuuri osas.
Lisas 8 on ära toodud metoodika ja läbiviidud tundide analüüsid.
Unenägemine kui eneseteraapia
Uurimustöö eesmärgiks oli välja selgitada, kas unenägemisega tegelemist saab kasutada kui terapeutilist vahendit enese abistamisel. Katseisikud leiti juhuvalimi ja vabatahtlikkuse alusel uurimustöö teostaja tuttavate hulgast. Katseisikutest moodustati vabatahtlikkuse alusel eksperimendigrupp ja kontrollgrupp.
ILUKIRJANDUS
Kolm lindu ja vihmauss Volli ehk mis juhtus koduaias
Muinasjutt on mõeldud väikestele lastele ja räägib kolme linnu seiklustest kodu lähedal asuvas aias koos vihmauss Volli ja kutsikas Larhviga. Koos muinasjutu tegelastega seigeldes õpivad lapsed tundma ka erinevaid taimi ja nende mõju üksteisele ning inimestele. Lugu õpetab ka, et see, mida minnakse otsima kaugele, võib peituda siin samas, meie lähedal.
Nagu heale muinasjutule kohane, on lugu mitmetasandiliselt õpetlik. Au sees on kaduma kippuvad väärtused: kannatlikkus, leppimine, andestamine, tõearmastus, rahulolu, mõistmine ja armastamisvõime. Taasvirguvad usk ja usaldus. Muinasjutumaailma päästmiseks asuvad tegutsema nii muinasjuttude tegelased, kui pärismaailmast pärit inimesed ning kogu tegevust saadab kõigutamatu armastus moosi vastu. Tegelaste teekonda jälgides on lugejal endalgi võimalik asuda sisemisele rännakule.
See on lugu, mis parandab nii väikeste kui ka suurte lugejate tervist.
Võimalik osta
otse autorilt 8 eur, koos pühendusega
Pati ja Malle jutukesed on mõeldud toetamaks problemaatiliste häälikute õiget hääldusoskust. Lisaks võib esitada lastele teksti taastavaid küsimusi tegelaste, sündmuse toimumisaja- ning koha suhtes. Samuti võib esitada küsimusi tegelaste tunnete, käitumismotiivide osas ning sündmuste põhjuste ja tagajärgede kohta või ajaliste seoste kohta (mis toimus enne, mis pärast).
Jutukeste allosas on juhised, mis selgitavad läbiviidavat tegevust või häälitsust. Jutukeste tekst võimaldab silpe hääldada mitmeid kordi. Sellised kordused kinnistavad hääliku õiget hääldamisoskust. Õpetaja loeb jutukese teksti ning hääldab silbid lapsele õigesti ette. Seejärel hääldab laps neid kas iseseisvalt või koos õpetajaga. Kui laps ei suuda silpe õigesti hääldada, on mõistlik logopeediga nõu pidada.
Lisa kommentaar